Vi är Nordier

Vi är en fastighetsrådgivare vars approach kännetecknas av att våra seniora partners är djupt involverade i alla projekt.
Det gör skillnad.
Vi arbetar alltid i små team, är snabba, lösningsorienterade och har ett engagemang utöver det vanliga.

  • Transaktion

    Nordiers transaktionsteam har lång erfarenhet av att genomföra olika typer av fastighetstransaktioner, såväl större portföljförsäljningar till mindre objekt på illikvida delmarknader. Vi är aktiva över hela Sverige.

    Mer om Transaktion
  • Värdering

    En omsorgsfull värdering är viktig för att du ska göra goda investeringar. Banker och fastighetsägare anlitar oss för värdering av samtliga typer av fastigheter.

    Mer om Värdering
  • Uthyrning & Utveckling

    Nordiers team för Uthyrning & Utveckling har djup erfarenhet av strategier, rådgivning och genomförande inom uthyrning och etablering. Våra konsulter behärskar alla typer av lokaler inom handel, kontor och logistik/industri.

    Mer om Uthyrning och Utveckling

Vår utgångspunkt är alltid densamma. Vad är bäst för kunden och affären? Vi kombinerar stukturerat säljfokus med hög frekvens och enkel dialog. Det skapar resultat.

Mikael Wilton, Transaktionsansvarig & Partner, Nordier

Vårt DNA

Vi tar vår utgångspunkt i våra grundläggande värderingar.
De utgör kärnan i vårt sätt att vara och agera.

Allt kan alltid förbättras – vi orkar tänka annorlunda och anstränger oss för att leverera bättre än vad som förväntas – oavsett situation.

Vi ger aldrig upp!

Vision

Nordiers vision är att vara den mest attraktiva plattformen att göra fastighetsaffärer utifrån.
Både som kund och som medarbetare.

Vi är kostnadsmedvetna och ska vara den mest lönsamma aktören i vår nisch.

Vi ska överträffa våra kunders förväntan i allt vi gör.

Vi kombinerar högsta kvalitet med strukturerat säljfokus.

Affär och relation

Våra kunders bästa är alltid vår utgångspunkt. Vårt agerande, oavsett situation, skall ha affären i fokus och säkerställa långsiktiga relationer.

Respekt

Vi har respekt för våra kunders olika behov.

Vi har respekt för våra medarbetares olikheter och behov, vi är alltid schyssta mot varandra även om vi inte tycker lika.

Detta innebär också att vi har integritet både som medarbetare och företag.

Vi ställer alltid samma fråga — vad är bäst för kunden och affären?

  • 98

    Över 98% avslutsfrekvens på samtliga påbörjade uppdrag

  • 75

    Av samtliga våra uppdragsgivare var över 75% återkommande kunder

  • 78

    Under 2017 genomfördes 78 värderingsuppdrag per anställd